יום שישי, 11 ביולי 2014

כדור הרוגע שמאפשר לילדים ולנו להתגבר על הפחד



איך להרגיע ילדים ואת עצמינו עם כדור הרוגע .בזמן שטילים יורדים וכולם פוחדים

צבע אדום באשקלון . והאוהוואהו .צפירה. טילים יורדים על אשקלון והסביבה.
"אבא בוא ניסע לאילת , בוא ניסע למטולה לכמה ימים". אומר לי ליאור בני האוטיסט בן ה-17.
בהסלמה הקודמת לפני שנה וחצי נסענו למטולה. אחרי 3 ימים במטולה חזרנו לאשקלון. מיד חטפנו עוד מטר של טילים . הייתה בהלה הייתה היסטריה , אז יום למחרת נסענו לחמישה ימים לאילת .
 ילדים אוטיסטים יש להם זיכרון טוב .הם זוכרים ותמיד רוצים לחזור למוכר והידוע . הם לא אוהבים שינויים.
 והנה השבוע עם ההסלמה  בא שינוי גדול , לא הולכים לקייטנה , אין מה לעשות , כל היום ברדיו ובטלוויזיה מדברים על דברים מפחידים, לא מבינים מה עומד מאחורי זה ,  לא מעכלים , אין תכנית, מבולבלים . ההורים צריכים להרגיע אבל הם עצמם גם מפחדים גם מתמודדים . קשה.
ילד שיש לו בעיות תקשורת מתקשה עוד יותר לעכל את התקשורת המוזרה שמתחילה להיות סביבו עם הטילים , נהייה בלגן בראש , חוסר אונים , תסכול , פחד , חרדה !!!
"אבא אני מפחד אומר לי ליאור" . ואני מברך בראש ואומר לעצמי : איזה מזל שהוא יודע להגיד לי את זה , לפני כמה שנים הוא לא ידע להגיד . יש ילדים שלא יודעים להגיד שהם מפחדים ,לא יודעים לבטא את מה שהם מרגישים . אבל הם מרגישים !!!
ממה אתה מפחד ליאור ? מהקסאמים עונה לי ליאור ? מה מפחיד אותך ? הם יכולים להתפוצץ עלינו .זה יגרום לנו לברוח מהמדינה , מה יקרה לי ? מה יקרה לרכוש שלי ? מה יקרה לפסנתר שלי , מה יקרה למחשב שלי , מה יקרה לגאנגלינג שלי . כל ניסיונותיי להרגיע לא מרגיעים כל כך!
" אני רוצה בית שיהיה ממוגן " .
חיפשתי דרך להרגיע את ליאור ומצאתי . לאחרונה אני מאמן אנשים לביטחון עצמי ומשתמש לפעמים גם בתהליכי NLP    (תהליכי העצמה ומתן ביטחון על ידי דמיון מודרך ושאלת שאלות מנחות
ומעצימות ). מצאתי כלי נהדר , מצאתי את "כדור הרוגע" שאותו אני מכניס לליאור בתהליך מקסים.
ילדים לא תמיד מבינים הסברים , אבל בעזרת הדמיון של משהו שהם אוהבים ניתן להכניסם למצב רגיעה. 
זה הולך כך :
ליאור שב ישר , עצום את העיניים , קח נשימה עמוקה ותנשוף , קח עוד נשימה עמוקה, מלא את כל הגוף אוויר ותנשוף, דמיין לעצמך שאתה על שפת הים , שמש חמימה מחממת לך את הגוף. תרגיש לאט לאט איך העיניים שלך נעצמות והגוף שלך נעשה יותר ויותר רפוי, אתה רואה גל רחוק שמתקרב לחוף וככל שהוא מתקרב אתה נעשה יותר ויותר רגוע ושלו . תרגיש איך הראש רפוי , העניים רפויות , הלחיים ,הפה , הלשון רפויים, הכתפיים רפויות והגל מתקרב עוד יותר לחוף,  ולאט לאט אתה מרגיש גם את הבטן רפויה ואת הגב רפוי האגן רפוי הרגליים הברכיים וכפות הידיים רפויים.
עכשיו שאתה בשקט מול הים רוח קלילה מלטפת לך בעדינות את הגוף , דמיין עכשיו  כדור גדול בצבע כחול שמתקרב אליך מהשמיים ונכנס לך לתוך הראש , זה כדור הרוגע הגדול , הוא נכנס וממלא לך את כל הראש , הכדור, מחמם מרגיע ועושה אותך עוד יותר רגוע ושלו ....ומתוך הכדור יוצאים כדורים קטנים שמתפשטים לך בגוף יורדים לכתפיים יורדים לידיים ומרגיעים אותם , והכדור מוציא עוד כדורים לבטן ולגב , כדורים קטנים נחמדים מחממים ומרגיעים . אתה יותר ויותר רגוע ....
זה עובד , ליאור מתמסר . אתם מוזמנים לנסות על ילדיכם ולספר לי האם זה משפיע . כדור הרוגע  הגדול יכול להיות גם מלא בצבע כחול שמתפשט בכל הגוף ומרגיע ,מרגיע ומרגיע. הכדור יכול להיות קרן אור שחודרת ומאירה את כל הגוף ברוגע ושלווה. חפשו משהו שהילד שלכם אוהב ויתחבר אליו.

 
                                            ליאור עם כדור הרוגע


מה עושים עם הילדים של החינוך המיוחד ? איך מעסיקים אותם כל היום ? איך נשארים בבית כל כך הרבה שעות וימים ונשארים שפויים ? בימים שבשגרה יש 2-3 מבוגרים בכיתה או בגן שמעסיקים את הילדים , בבית כל הנטל על ההורים ? מה עושים ? תשובה - מוצאים את הכוחות הפנימיים להיות חזקים .

בימים אלה מתגלית ארץ ישראל היפה במלוא הדרה. כולם מתגייסים ,רוצים לעזור., יש מתנדבים שמוכנים לבוא לבית , יש מבצעים יש מארחים מהצפון , יש נופשים וכדומה .
עמותת המש"ב שאני חבר בה ( הורים מיוחדים מובילים שינוי באשקלון )יחד עם תכנית שמש ( ליווי הורה להורה ) אגף הרווחה באשקלון וגופים אחרים מלווים הורים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ופועלים לאיתור ומתן מענה לצרכים  של המשפחות  בימים קשים אלו . אתם מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של המש"ב ולהתעדכן בנעשה . נשמח לעזור לכל אחד.
זכרו :  מי שמאמין לא מפחד את האמונה לאבד ולנו יש את מלך העולם והוא שומר עלינו מכולם ! כתב ליאור בני בפייסבוק שלו. אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא.

אתם גם מוזמנים להיכנס לדף הפייסבוק של אני וליאור בדרך אל האור ולקרוא עוד על נקודות אור.
 https://www.facebook.com/anivelior

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה