יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

שמש גדולה זורחת מעל העיר אשקלון - מהר יותר גבוה יותר חזק יותר.

                                    

שמש היא מקור האנרגיה הגדול והחזק ביותר של היקום. שמש היא מקור של  כוח ועוצמה.  השמש היא
חום ואהבה. השמש היא אור !
שמש היא גם שמה של תכנית נהדרת שיזמו שתי אימהות לילדים עם צרכים מיוחדים.
שתי אימהות מדהימות  מירי וייס ודבי אלנתן שבעקבות המשברים והקשיים שחוו בגידול ילדם  המיוחד, מצאו את הנחמה הגדולה ביותר אחת אצל השנייה ואצל הורים אחרים לילדים עם צרכים מיוחדים. אך לא רק נחמה הן מצאו אלה גם את האנרגיה ,את העוצמה , את הכוח לחיים טובים יותר.  הן מצאו חום האהבה ואור.
            בבסיס תכנית שמש קיים הרעיון שהורים לילדים עם צרכים מיוחדים עם ניסיון ומומחיות הורית מלווים הורים אחרים לילדים עם צרכים מיוחדים.  רעיון נפלא !
 אני זוכר שהתבשרנו שליאור הבן שלי אוטיסט - רצנו מאיש מקצוע אחד לשני . מפסיכולוג לפסיכיאטר למרפאה בעיסוק , פיזיותרפיה ,מרפאה במוסיקה ,הידרותרפיה ,עובדת סוציאלית ומה לא ..... והאמת היא שחיפשנו כל הזמן לפגוש הורה לילד אוטיסט קצת יותר בוגר מאתנו שייתן לנו כתף, שיקשיב למצוקות שלנו ,שיעודד אותנו, שיענה לשאלותינו ,שידבר איתנו בגובה העיניים ולא בגובה המטפל . מישהו שיקשיב , שייתן תיקווה . בהתחלת הדרך שלנו ,האוטיזם היה דבר נורא ואיום. היום האוטיזם של ליאור מצמיח ,מעצים מעשיר ,מאיר ! אנשי המקצוע והרווחה לא כל כך הקשיבו לנו ברמה שרצינו שיקשיבו . הם ידעו לתת לנו עצות איך לטפל בילד . ומה איתנו ? איך הילד שלנו יתקדם אם אנחנו ההורים שלו חלשים ,מדוכאים חסרי אונים ותיקווה ? חיפשנו מישהו לשים עליו את הראש להישען ,להרגיש בטוחים , רצינו להיות חלק מקבוצה , להרגיש שותפים למשהו ,להרגיש חום ,אהבה. רצינו תיקווה ! כוח ! עוצמה . את זה יודעים לתת רק הורים שחוו  חוויות דומות . רק הורים מומחים . הורים שיודעים מה טוב לילד שלהם , רגישים, אכפתיים , אוהבים ,עם נתינה ,סבלנות , יכולת הקשבה , מקבלים ( לא שופטים אותנו...) ,אופטימיים,  מאמינים, אוהבים. מסורים, חרוצים עם יכולת התמקדות בעיקר ,יכולת הסקת מסקנות עם כוח התמדה ויכולת לא לוותר .לוחמים לצדק. הורים בעלי מומחיות הורית !
            אם נדע לשלב את המומחיות ההורית יחד עם אנשי המקצוע - נצליח לקדם את הילדים המיוחדים מהר יותר,  גבוה יותר, חזק יותר !
            תכנית שמש היא תוצאה של שילוב ידיים של הגו'ינט, אשלים, המוסד לביטוח לאומי, משרד הרווחה, משרד הבריאות וארגון קשר שמפעיל את התכנית. ( וואהווו , כמה טוב שמשלבים ידיים ! ). מובילה ומרכזת את התכנית באשקלון היא יעל ממן המקסימה שביחד עם מיכל הס הרכזת הארצית עושים באשקלון עבודה נפלאה . ( תבורכנה ).
            משמעות המילה שמש בתכנית היא – שיקום משפחה שלם. אבל כמו השמש הקוסמית התכנית היא מקור לאנרגיה ,לכוח ,לשיקום ובעיקר להעצמת המשפחה. היום באשקלון ( לאחר שלוש שנים שלל פעילות ) הוכשרו כבר 38 הורים מלווים שנותנים או נתנו ליווי ליותר לכ - 100 משפחות . כמה נפלא . יתרה מזאת ,תכנית שמש יזמה סדנא למנהיגות הורית באשקלון שהשתתפו בה כ- 14 הורים והונחתה על ידי עובד חזן הנפלא. הקבוצה הזאת היום מובילה את אשקלון למחוזות חדשים בכל הקשור למשפחות עם ילדים ובוגרים בעלי מוגבלויות למצוינות חברתית. הקבוצה שגם אני חבר בה נקראת המש"ב – משפחות מיוחדות מובילות שינוי באשקלון.
             חבורה נהדרת המש"ב . שמנו לנו למטרה לשים את אשקלון במקום ראשון בארץ בכל ההתייחסות לילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים. להעלות את המודעות של החברה , להקים מרכז רב תכליתי למשפחות המיוחדות , מרכז שייתן מענה לפעילויות פנאי אחרי הצהריים , שייתן מענה לטיפולים פארה רפואיים וייתן מענה למרכזי יום ותעסוקה לבוגרים.  מרכז רב תכליתי יחד עם העלאת המודעות תביא לשינוי משמעותי ולמצוינות חברתית באשקלון. 
            עמותת המש"ב שהיו"ר שלה הוא מר יורם גניש קמה לפני כשנה ויש לה חזון : לתת הזדמנות לכל אדם להגשים את עצמו ולחיות חיים מאושרים שלמים ואיכותיים בקהילה .
המש"ב מביאה משב רוח מרענן וחדש באשקלון . אנחנו פועלים בשיתוף עם ראש העיר מר איתמר שמעוני וצוותו ועם משרד הרווחה , ארגון קשר ,המועצה הלאומית , קהילה נגישה עמותת אילן עמותות נוספות ,
 הנוער המקסים שקיים באשקלון ועם הרבה  מתנדבים ואנשים טובים שרוצים לפעול , לעשות .
אנחנו יוזמים ודואגים לחוגים לילדים עם צרכים מיוחדים , סדנאות והרצאות להורים, לאחים . אנחנו מארגנים ימי הסברה , מרכזים ומפעילים חלק מהנוער שהופכים להיות חברים מיוחדים של הילדים המיוחדים, אנחנו מארגנים ימי פעילות משותפים , הפנינג, ימי שיא למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים – כן , גם להם מותר ליהנות ! גם להם יש הזכות ללכת לחוג לספורט, חוג טרמפולינה , חוג יצירה , חוג בישול , חוג דרמה וכדומה. אנחנו יוזמים קייטנות בחופשים . אנחנו מצליחים להוציא את המשפחות החוצה מתוך הכאב אל האור , אל הסביבה, אל החברה. פתאום מתייחסים אליהם אחרת , פתאום הם שייכים , הם לא שקופים, הם קיימים ! נוכחים ! הם חלק מקבוצה , קבוצה עם כוח . כוח להשפיע ,כוח לשנות ולהביא לכך שהם יזכו כמו האחרים לחיים מאושרים מלאים ואיכותיים בתוך הקהילה. כל יום מצטרפים אלינו עוד משפחות עוד הורים ואחים, שאכפת להם, שרוצים לשנות את פני החברה באשקלון. אתם גם מוזמנים ,קוראים יקרים, להיכנס לדף הפייסבוק של עמותת המש"ב ולהצטרף אלינו . אגב אנחנו נפגשים כל יום שלישי בשעה 20.30 במרכז המידע ברחוב דיבולט 3 באשקלון . כל מי שרוצה להיות חלק מהמש"ב  (משב רוח הנהדר הזה )- מוזמן.
חברי המש"ב

היום אנחנו ממש לפני יום העצמאות . יום השחרור,  יום החופש . ואני שואל את עצמי האם חופש ועצמאות לא קשורים גם בחופש לבחור ? בהזדמנות השווה שתינתן לכל אחד לחיות חיים מלאים ומאושרים  בקהילה ?
תשובתי היא  – וודאי שכן ! אז " בואו נפזר את מסך הערפל בוא נעמוד באור ולא בצל" (שר רמי קליינשטיין)
 ו"תנו לשמש לעלות לבוקר להאיר, היפה שבתפילות אותנו לא תחזיר " ( שרה מירי אלוני ). הצטרפו אלינו למש"ב.
לפני סיום אני מבקש להודות כאן לכל האנשים והארגונים הנפלאים שלוקחים חלק במסע שלנו . לא אפרט כאן את כולם אבל אדגיש כאן את כל חברי המש"ב הנפלאים, ספי הבן הבכור שלי שפעיל בעמותת המש"ב
 ( אוהב אותך וגאה בך !), מירי וייס ודבי אלנתן מיוזמות תכנית שמש, למיכל הס רכזת שמש וארגון קשר וכמובן ליעל ממן רכזת שמש בעיר ורכזת אוכלוסיות מיוחדות בעיר שעובדת ללא לאות ופועלת במרץ בדבקות ובאהבה רבה לטובת האוכלוסיות המיוחדות. תודה מיוחדת לציפי ואודי הקר שהיו ההורים הראשונים שליוו אותנו . ( לא שוכחים אתכם .אתם חלק משמעותי מהמסע שלנו !) . לכולכם אני רוצה לומר : אני אוהב אתכם !! תבורכו !
תודה ענקית  כמובן לאשתי זאבה היקרה שבלעדיה אני חצי בן אדם !  ואיך אפשר בלי תודה לליאור המקסים שלי שמראה לנו כל הזמן את הדרך הנכונה אל האור . תבורך ילד שלי . תבורך !!! אוהב אותך מאד !
נ.ב – תראו למה התגלגלתי ? תראו מה אני עושה היום .... תראו כמה  אור יש היום בחיי ? האם הייתי כזה בלי ליאור ?


אתם מוזמנים להכנס לאתר הפייסבוק של ההצגה אני וליאור בדרך אל האור  
https://www.facebook.com/anivelior






             
             
             
             






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה