יום רביעי, 17 בספטמבר 2014

להיות בקשר להיות ביחד - זה ליצור מציאות . אני ליאור וזאבה כבר לא לבד !

עוד רגע אני עולה על הבמה , הקהל מתיישב , אני מתרגש , יש לי פרפרים בבטן. מולי בקהל אנשים נפלאים שהגיעו מחולון ,פתח תקווה, ירושלים, מזרח ירושלים, רחובות הרצליה, כוכב יאיר, חדרה , צור יגאל , הוד השרון, באר שבע ועוד. אפילו מקצרין שברמת הגולן הגיעו. ראש העיר אשקלון מר איתמר שמעוני נמצא בקהל , סגניו תומר גלאם ואפי מור לידו , מר יצחק בריגה מנהל החינוך באשקלון גברת ריקי שי ומנהלת הרווחה שלומית מימון  יושבים גם הם בקהל. מאוחר יותר יהיה כאן פאנל שיוביל מר יואב קריים מארגון הנכים בישראל וייקחו בו חלק חברת הכנסת קארין אלהרר , ועוד מכובדים מהארץ.
עוד רגע אני עולה לבמה. הפעם  זו התרגשות מיוחדת. אני לא עולה לבמה עם ההצגה שלנו " אני וליאור בדרך אל האור"  https://www.facebook.com/anivelior?ref=hl
אני לא הולך כאן לספר על הקשיים וההתמודדות הפרטית שלי עם ליאור או על ההצלחות שיש לי בגידול ליאור ילדי  האוטיסט. אני לא הולך לספר עכשיו על כל מה שעוברת משפחה לילד עם צרכים מיוחדים. אני הולך להנחות משהו אחר , משהו שהוא חלום להרבה אנשים , לקבוצה גדולה. אני חלק ממשהו , חלק ממשהו גדול . חלק ממשהו ארצי !
הנה אני עולה לבמה . יש התרוממות רוח . יש ברק בעיניים . לידי מנחה איתי מלי חברתי מהמש"ב
( משפחות מיוחדות מובילות שינוי באשקלון) . גם היא מתרגשת מאד. עבדנו הרבה יחד עם עוד אנשים מהמש"ב ומארגון קשר על הכנס המיוחד הזה. הנה זה מתחיל .
אני על הבמה. יום ג ה-16/09/14 שעה 10.00. הכנס הוא כנס ראשון מסוגו של קבוצות מנהיגויות יישוביות להורים של ילדים עם צרכים מיוחדים. כנס שארגון קשר יחד עם קבוצת המש"ב האשקלונית יזמו ארגנו והוציאו לפועל . בקהל קבוצות מנהיגות של ישובים רבים בארץ שהמשותף לכל הקבוצות שכולם הורים או אחים או חלק ממשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. כל קבוצה מנסה לקדם ביישובה את הנושאים הקשורים לילדיהם. כל קבוצה מתמודדת עם קשיים היומיומיים מול הרשות שמולה . כל קבוצה חולמת חלום ורוצה להגשים אותו. לכולם חזון דומה – לאפשר הזדמנות שווה לכל אדם לחיות חיים שלמים ומסופקים בתוך הקהילה. לכולם חלום דומה – שלילדיהם תהייה ההזדמנות ליהנות מהחיים , שיוכלו ללכת לחוגים כמו כולם , שיוכלו לעבוד כמו כולם , שיהיה להם בית מתאים לחיים שיגדלו. שיהיה טוב לילדים . שיהיה טוב להורים. בקהל גם אנשי מקצוע מקושרים.
אווהווו כמה זה קשה ( כמה מאתגר ! ) להגשים את החלום הזה. כמה אנרגיות צריך כמה פגישות ישיבות תכנונים צריך לעשות כדי להגיע לרגע הזה. אצל ילד רגיל – הכל נגיש הכל ברור מאיליו . אצל ילדים עם צרכים מיוחדים זה אחרת. למה ????
שבוע שעבר כתבתי על המסלול הלא ברור של הילד שלי ליאור אחרי כיתה יב . אתם מוזמנים לקרוא : http://anivelior.blogspot.co.il/2014/09/blog-post.html
והנה אני לא לבד ! אני עם עוד אנשים מאשקלון אני עם קבוצת המש"ב מאשקלון . ו....הנה קבוצת המש"ב לא לבד . אנחנו עם עוד קבוצות מכל הארץ . אנחנו בקשר . אנחנו ביחד . אנחנו משפיעים .
כבוד גדול שהכנס הראשון מתקיים פה באשקלון . לא סתם הוא התחיל פה . כי...באשקלון יש המון ומאשקלון תצא תורה !
 קבוצת המש"ב שאני חבר בה ,מצליחה ליצור באשקלון אווירה אחרת . מרגישים שינוי באוויר. זה מגיע . הדרך עוד ארוכה אבל בכנס הזה הפכנו לדוגמא ולמופת ועכשיו זה מחייב .!
חברי המש"ב עם יואב קריים.

אני מרגיש שקיבלתי אחריות . קיבלתי אחריות לכך שאשקלון תהווה דוגמא ומופת לכל ההתייחסות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. האחריות שלי היא גם אחריות של חברי מהמש"ב והיא גם אחריות של ראש העיר וצוותו. אחריות ליצור עיר שיש בה שוויון הזדמנויות .  אחריות כבדה . ו....הדרך ארוכה.
פתחנו כבר חוגים לילדים עם צרכים מיוחדים , ארגנו הפנינג,  ימי כיף למשפחות המיוחדות , במלחמה יצאנו להפוגות מאורגנות. תכננו את המרכז הרב תכליתי  לילדים עם צרכים מיוחדים , כן יש פרוגרמה. יש תכנון לגן שעשועים עם מתקנים מיוחדים .אנחנו בדרך . קבוצות המנהיגות האחרות השתאו והתפעלו מההתקדמות הרבה שאשקלון עושה למען הילדים עם הצרכים המיוחדים. ראש העיר מר איתמר שמעוני בירך והבטיח להשקיע 5 מיליון במרכז הרב תכליתי ו ועוד 5 מיליון שקלים במציאת פתרונות דיור ותעסוקה לבוגרים. הוא הבטיח שכל זה יקרה עוד בקדנציה שלו . זוהי אמירה משמעותית בעיר והיא נאמרת בזכות הלחץ המסיבי המתון שחברי המש"ב מפעילים על גורמי ההשפעה בעיר.
לכל הורה יש את ההתמודדות האישית שלו מול הילד המיוחד שלו . התמודדות אין סופית שאף פעם לא נגמרת . 24/7  . כל הורה כאן בקהל החליט לפעול יחד עם הורים אחרים . להנהיג קבוצה . ליצור שינוי. יחד זה כוח יחד יוצרים קבוצות לחץ על הרשות או על הכנסת . יחד יוצרים מציאות .
אני גאה ונרגש להיות חלק מהקבוצה הנהדרת של המש"ב . משפחות ומנהיגים שמביאים משב רוח מרענן בעיר אשקלון. אני גאה ונרגש להיות חלק מארגון קשר שקשר בין כל קבוצות המנהיגויות היישוביות . 
כבוד גדול נפל בחלקי . אני מרגיש מאושר !

תודה גם ליוזמי תכנית שמש שיצרו קבוצות מנהיגות ביישובים רבים כולל אצלנו. על השמש הזורחת באשקלון אתם מוזמנים לקרוא כתבה שכתבתי בקישור הבא :
http://anivelior.blogspot.co.il/2014/09/blog-post_82.html

מבורכים אנחנו !



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה