יום שבת, 3 בינואר 2015

אמא אני אוהב אותך צעק ילדי האוטיסט לראשונה - כמה מרגש !



  "אימא אני אוהב אותך !" צעק ילדי האוטיסט ליאור !

יום אחד ליאור מגיע מבית הספר עם המונית (ילדים אוטיסטים יש להם הסעות מבית הספר לבית),  אימא זאבה מחכה לו ליד הבית , המונית נעצרת , ליאור פותח את הדלת של המונית וצועק: " אימא אני אוהב אותך ! "
זאבה כמעט התעלפה וביקשה שוב ושוב "תגיד עוד פעם תגיד עוד פעם" .
לא עבר זמן מה וליאור קיבל אותי שחזרתי מהעבודה בשאגה:  " אבא התגעגעתי אליך ".  ואני כמו לא מאמין מבקש , "תגיד עוד פעם תגיד עוד פעם"
 זה היה כל כך מרגש, זה היה כל כך חזק ! כל כך מרגש שהבן שלי פתאום מביע רגשות!
באותו זמן ספי האח של ליאור לא היה בבית . הוא היה במכינה קדם צבאית במעיין ברוך ! ספי היה מגיע פעם בשבוע או שבועיים לשישי שבת הביתה וליאור שלי התחיל לשאול  "איפה ספי ?מתי הוא הוא יחזור ?"
אמרו פעם שילדים אוטיסטים לא מביעים רגשות. הם אטומים לסביבה , לאנשים . אני זוכר עבדנו עם ליאור הרבה מאד עם תמונות וניסינו להראות לו תמונות של ילד שמח , ילד כועס, אימא עצובה , אימא עליזה , ילד פוחד , אבא חזק , אבא צוחק וכדומה. היה נראה שהוא לא קולט את הבעות הפנים והבעת הרגשות. אנחנו המשכנו לאורך כל הדרך להראות לו כל הזמן את הרגשות . כשבכינו אמרנו לו אנחנו בוכים כי אנחנו עצובים . אנחנו מחייכים כי אנחנו שמחים , אנחנו צוחקים כי אנחנו נהנים ,. בגן עבדו איתו על רגשות ובבית הספר גם.
זה היה כל כך מרגש  שליאור צעק "אמא אני אוהב אותך " ! זה היה כל כך חזק שליאור שאג " אבא התגעגעתי איליך !"  
בכינו . בכינו המון . בכינו מאושר , משמחה . סוף סוף הילד שלנו ליאור מגלה רגשות . זה כל כך לא מובן מאיליו , כל כך לא ברור.
לא מזמן כתבתי כתבה שלמה  על מה שלא מובן מאיליו . אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא בבלוג "אני וליאור בדרך אל האור " בקישור הבא :

ובתוך ים הדמעות והרגשות שהתפרצו עם הבעת הרגשות של ליאור -  זאבה כתבה שיר . אחד משירי הדמעות היפים ביותר שאני מכיר , אולי  ה...שיר ! ( זאבה אומרת שאני לא אובייקטיבי – תשפטו אתם  והגיבו : האם זה לא שיר מקסים ?).



      חלמתי חלום/ כתבה זאבה סורין
חלמתי חלום על ילד יפה חכם ומושלם כמו כולם
ילד ככל הילדים בעולם.
חלמתי חלום והנה הוא מתגשם ,
אך חלומי קיבל צבע וחיים אחרים.
ילדי יפה וחכם אך שונה משאר הילדים בעולם.
חלמתי חלום שילדי יאמר "אימא אני אוהב אותך" וחלומי התגשם.
חלמתי חלום שילדי יתעניין ויחקור וישאל שאלות כמו כולם
והנה זה קורה בבת אחת ממש לעניין הוא שואל כמעט כל ילד בעולם.
נכון יש עוד חלומות שעדיין לא התגשמו,
 אך אנו ההורים חייבים לראות בכל השיג
ולו הקטן ביותר חלום שהתגשם
ואם נדע לראות יתגשמו לנו הרבה חלומות
 כל דקה כל שעה כל יום
 ונוכל להיות מאושרים
כי חלומות לעיתים מתגשמים.

נכון שיר מקסים ?
אם נדע לראות בכל השיג ולו הקטן ביותר חלום שהתגשם - יתגשמו לנו הרבה חלומות ! 

כשרואים את הלא מובן מאיליו וכשמבינים שזה לא ברור מאיליו וכשמפנימים שזה היה יכול להיות אחרת – או אז מתחילים להעריך יותר את מה שיש. שרואים את מה שיש, אפשר ליהנות ממנו ! נהנים מהאור שמפיץ היש !   כל ילד וכל אדם עם הלא מובן מאיליו שלו . כל אחד והקצב שלו . זכרו והפנימו  שלפעמים דברים קטנים כמו ...ללכת , לדבר, להביע . לשמוח לאהוב....לקום בבוקר – זה לא מובן מאיליו !!


רגשות : ליאור שלי מביע גם רגשות אחרים  - ועל כך בכתבה הבאה שאכתוב .

אני מאחל לכל הקוראים שילדיהם יביעו רגשות ושיתגשמו לכם הרבה חלומות !

אתם מוזמנים להגיב ולהיכנס לאתר : אני וליאור בדרך אל האור  
https://www.facebook.com/anivelior    וכמובן לעשות לייק !  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה