יום שני, 26 בינואר 2015

שינויים אצל ילדים אוטיסטים.


לילדים אוטיסטים  קשה מאד עם שינויים . גם שינוי פשוט יחסית כמו שינוי מקיץ לחורף או מחורף לקיץ הוא קשה . אפילו שינוי מחולצה קצרה לחולצה ארוכה - זה שינוי גדול . מנעל לסנדל מסנדל לנעל - זה שינוי . שינוי משמעותי ! שינויים משמעותיים - זה אומר כאלה שלא עוברים אותם בקלות.  
אתם יודעים איזה מבצע היה לנעול לליאור שלי (נער אוטיסט ) נעליים בחורף שבחוץ כבר גשם זלעפות קור אימים והכל מוצף מים - אין כבר אפשרות לנעול סנדלים.
השיטה היחידה שעבדה לנעול לליאור נעליים שבחוץ גשם וכבר אין ברירה - הייתה לקשור אותו ! לכפות לו את הידיים והרגליים (בעזרת הזרועות והרגליים שלי ) . לנעול לו את הנעל החדשה תוך שהוא צועק בוכה ומתפרע , ( לנעול את אמא שלו בחדר לפני זה כי בלי זה , זה לא יעבוד ) וללכת איתו כפות קדימה ואחורה קדימה ואחורה עם הנעל החדשה עד שהוא היה מרגיש שהוא מצליח לחיות עם השינוי .
סיפור אמיתי מתוך ההצגה " אני וליאור בדרך אל האור " .  https://www.facebook.com/anivelior

שינויים אצל ילדים אוטיסטים הם תמיד מאתגרים ! שום דבר לא ברור מאיליו.
ליאור רגיל לאכול לחמניות שאנחנו קונים במכולת לידנו . אם קונים לו לחמניות אחרות הוא מיד מרגיש. הוא מריח ואומר - הם לא טעימות . אי אפשר לשנות את הלחמניות . אי אפשר לשנות את השניצלים . רק את השניצלים של אימא שלו הוא אוהב .
ליאור רגיל לישון במיטה שלו בחדר שלו . אם רוצים לנסוע לחופשה בצפון - צריך לעשות הכנה מראש כי ליאור אומר - טוב לי במיטה שלי אני רוצה לישון בבית . לא רוצה לשנות את המקום שבו הוא ישן בלילה . השינוי מפחיד אותו .
לפני שנתיים נסענו עם ליאור לספארי בטנזניה . היינו צריכים חודשיים מראש להכין את ליאור לשינוי . הוא לא רצה . הוא אמר אני אוהב את אשקלון . לא רוצה לנסוע לשום מקום . זאת למרות אהבתו הרבה לחיות .
על הטיול המדהים שעשינו עם ליאור הלוחש לחיות - אתם מוזמנים לקרוא בקישור הבא :

 לפני 9 שנים רצינו לעבור דירה לדירת קרקע כדי שלליאור ולנו יהיה יותר קל וטוב . ליאור לא הסכים לעבור . בשבילו זה שינוי . שינוי גדול . שינוי ענק . בסוף לאחר שיחות רבות נתתי לליאור הבטחה . הבטחתי לו  שאם אחרי שבוע הוא לא יאהב את הבית החדש אנחנו נחזור לבית הישן . "נעשה ניסיון לשבוע אוקי ? " כן לפעמים צריכים לקחת סיכונים מחושבים !!
ילדים אוטיסטים צריכים תכנית מובנית . ככל שהתכנית יותר בהירה להם יותר קל להם . 
כדאי לנו מאד לעמוד בתכנית כי אם פתאום יש שינוי אז ...שומו שמיים ! קשה להם מאד קבל השינוי . לפיכך אחד הדברים שמלמדים את ליאור הוא : שכל תכנית היא בסיס לשינויים !! מלמדים אותו לקבל שינויים . זה נכון לכל הילדים אך נכון שבעתיים לילדים האוטיסטים .
ליאור שלי מבין , מפנים . לפני כמה חודשים עבר מבחן בגרות בחקלאות . קיבל רק 77 . אני ציפיתי
ל-99 . ליאור שזיהה את אכזבתי  אמר לי : אבא לא נורא כל תכנית היא בסיס לשינוי !
חהחהחה . הילד לומד.




היום ליאור  כמעט בן 18. עוד מעט עובר עוד שינוי.  מתלמיד יב ל.....? קוראים לזה גם מעבר. מעברים ! שינויים גדולים.
אנחנו ההורים כבר חווים את השינוי !! אנחנו כבר בלחץ ,אנחנו כבר מרגישים משהו שהורה לילד רגיל לא מרגיש . אנחנו מרגישים משהו שרק הורה לילד מיוחד מרגיש . אנחנו כבר בשינוי . הרבה לפני שהילד שלנו חווה את השינוי.
לפני כמה חודשים כתבתי כתבה " ליאור שלי עולה לכיתה יב " .  כתבתי על אי הוודאות במסלול אחרי כיתה יב .
כתבתי על האתגרים העומדים בפני הורים לילדים מיוחדים במעבר לבגרות .
אתם מוזמנים לקרוא בקישור http://anivelior.blogspot.co.il/2014/09/blog-post.html

אז כמו שאומרים ילדים קטנים אתגרים קטנים . ילדים גדולים אתגרים גדולים  !!
אנחנו היום עומדים לפני שינויים גדולים . אנחנו מכינים אותם אנחנו יוצרים אותם.( על כך אכתוב באחת הכתבות הבאות ) .  אין לי ספק שאם הכנה מתאימה גם ליאור שלנו יעבור אותם . כמו גדול ! אבל .....זה דורש הכנה , זה דורש סבלנות , זה דורש תעוזה .
כרגע נראה שליאור יעבור מכיתה יב ל"מכינה למצוינות חברתית" ( שם זמני שאני נתתי ) . במכינה הוא יעבוד יומיים, יהיה יום אחד ביחידה צבאית שתאמץ אותו ואת חבריו , יתנדב יום אחד בקהילה וילמד יום אחד במסלול הכשרה למקצוע , במכללת אשקלון או במקום אחר . ( אם יש לכם שם מוצלח -כיתבו בבקשה).  אנחנו על המסלול . מסלול השינוי .

אני במקצועי גם קאוצ'ר , מאמן אישי. אני עוזר לאנשים לעשות שינויים בחיים שלהם (בקריירה, בזוגיות, בתקשורת הבין אישית , בביטחון העצמי שלהם.) , עוזר להם לחיות חיים טובים יותר. אני מתמחה  בשינויים. אני מוביל אנשים לעשות  שינוי מהמקום שהם נמצאים בו למקום טוב יותר . את הסטאז המתמשך שלי,שלא יגמר לעולם, אני עושה על עצמי עם שינויים שאני אישית  עובר ועל ליאור עם השינויים שהוא עובר . 
אם אתם רוצים לשפר, לקדם , לשנות משהו בחייכם , לעשות שינוי משמעותי , להרגיש טוב יותר עם עצמכם -  אתם מוזמנים להתקשר אלי 052-4235813 . אהיה שם בשבילכם !                                         
בברכה עפר סורין.

אתם מוזמנים להיכנס לאתר ההצגה אני וליאור בדרך אל האור לשתף ולאהוב !  https://www.facebook.com/anivelior




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה