יום שבת, 10 במאי 2014

ליאור והשילוב ביום השואה . יום הזיכרון שהתחיל במצפה נמרוד ועל יום העצמאות למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

                                 יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות 2014
                   הרגשתי כאב ועצב על הנופלים אור ואהבה עם החיים

https://www.facebook.com/anivelior

בשבועיים האחרונים עברנו את יום השואה, את יום הזיכרון לחללי צה"ל ואת יום העצמאות .ליאור שלי השתתף בשני הטקסים שהיו בבית ספרו , בית ספר אומנויות באשקלון.  בטקס יום השואה הוא קרא קטע מרגש מול כל בית הספר ( גם חבריו לכיתה קראו ) הוא ניגן קטע נגינה ואפילו ניגן את התקווה בסיום הטקס ! 500 איש שרו את ההמנון לצלילי האורגן של ליאור .! זה לא ברור מאיליו ! הרגשתי עצב וכאב על המתים. אור ואהבה עם החיים !
אני זוכר שהגיעה הכיתה של ליאור (כיתה של אוטיסטים עם בעיות תקשורת) לבית הספר – בשנים הראשונות אי אפשר היה לשתף אותם בטקסים כי הם היו היפראקטיביים ,חסרי סבלנות והתקשו לשבת בשקט לאורך זמן . אם השנים תוך כדי התעקשות של צוות הכיתה , צוות המורים והמנהלת ציפי גולן – ילדי הכיתה השתתפו בכל הטקסים והיו חלק בלתי נפרד מהחברה בבית הספר. השילוב הזה הצליח ! השילוב היה כל כך מרגש בטקס יום השואה כי הפעם שכבה יא ארגנה ועשתה את הטקס . הכיתה של ליאור יא/2 הייתה חלק אינטגרלי מכל השכבה ולא יכולת להרגיש מי מכיתת התקשורת ומי לא ! אנחנו ההורים ידענו והתרגשנו ! האמת היא שכולם ידעו . כולם התרגשו .
בפסח טיילנו והגענו למצפה נמרוד שבראש פינה . מצפה מדהים ביופיו ( מהיפים שבארץ ) שהגענו איליו בעקבות הטיולים שאנחנו עושים לאורכה ולרוחבה של הארץ בעקבות המסבירנים .(=נקודות הסברה מוקלטות ).– אספר לכם עליהם בטור הבא שלי . ההתחברות שלנו ליום הזיכרון לחללי צה"ל הייתה במצפה נמרוד. הגענו לשם ואני רואה איש כבן 50 + משקה את הפרחים שמסביב , אני לתומי שואל אותו האם יש לו קשר למצפה והוא אומר לי כן אני חזי שגב האבא של נמרוד ! ליאור שלי מיד מגיע איליו עם המצלמה ומתחיל לראיין אותו . חזי מספר שהבן שלו נמרוד נהרג מפגיעת טיל נ.ט שבפגע בטנק שלו  במלחמת לבנון השנייה  , שהיה ילד יפה תואר , מנהיג , כריזמטי שכולם אהבו . ליאור שלי מקשיב בקשב רב מצלם ומקליט הכל , אחרי זה פוסעים כמה צעדים ומגיעים לנקודת ההסברה המוקלטת שם בהקלטה איריס האמא של נמרוד מספרת גם היא, בסוף היא מספרת שנמרוד כתב שיר לפני מותו "אתה בן אדם "שהלחין ושר אותו שמעון בוסקילה ואז.....מתחיל להתנגן השיר :
"אתה בן אדם שמת לא מזמן
מסתובב בדממה, מחכה לכולם
לא יודע מה קרה
ואיך זה קרה כל כך מהר
 
אתה בן קרוב ואני פה לבד
מסתכל לשמיים, לא רואה אף אחד
אולי תנסה להבין,
תמיד אמרו שלא תבין בחיים
 
אז אולי תיתן לי חיוך
עם עיניים גדולות ומבט שפוך
מהסוג שאי אפשר לראות יותר
.........
                                                                                                                                                                                    ליאור וחזי שגב אבא של נמרוד
 אבל תזכור שאוהבים אותך
עם קצת סבלנות נהיה אתך                                                           
תגיד לאלוהים שידאג לך
אני אישית – משחרר אותך

וליאור שלי מצטרף לשירה כאילו הכיר את השיר קודם . הוא שר את כל המילים בקול , בלי זיוף ברגש , כאילו הכיר את נמרוד . חזי האבא התקרב לליאור בעיניים דומעות הקשיב לשיר ובכה . אני עמדתי ממול , צילמתי את שניהם בעיניים רטובות. עצב ( על נמרוד שאיננו בחיים )וכאב ( על חזי האב ) מהול באור ואהבה שמביא לי ליאור. אנשים סביב עמדו השתאו ודמעו . חשבו שזה טקס זיכרון . ישבנו עם חזי עוד חצי שעה ארוכה ומשם המשכנו אלאה. איש מדהים . תהייה חזק חזי !
מי שרוצה לשמוע את ליאור שר את שירו של נמרוד מוזמן להיכנס לאתר הפייסבוק של " אני וליאור בדרך אל האור "   https://www.facebook.com/anivelior  וכן אתם מוזמנים להיכנס לאתר הפייסבוק של מצפה נמרוד ולקרוא על נמרוד. https://www.facebook.com/Nimrod.Lookout?fref=ts

ביום הזיכרון לחללי צה"ל זכרנו שוב את נמרוד.


                                                           ליאור במצפה נמרוד

המש"ב – משפחות מיוחדות מביאות שינוי באשקלון, עמותה שאני חבר בה. אנחנו יוצרים מציאות חדשה באשקלון ( אתם מוזמנים להצטרף ! אנחנו מקימים מרכז רב תכליתי לילדים בוגרים ומשפחות מיוחדות ,דואגים לפעילויות פנאי ופועלים להעלאת המודעות בעיר לנושא . אנחנו מצליחים ורוצים עוד יותר להוציא את המשפחות עם הילדים עם הצרכים המיוחדים מהכאב שהם נמצאים בו אל האור ! אל הסביבה אל החברה. התייחסות מכובדת . אנחנו רוצים שהמשפחות ירגישו שייכים , לא שקופים, קיימים ! שייצאו לחירות !! לעצמאות !  חופש ועצמאות קשורים גם בחופש לבחור ! ולכל אחד חייבת להינתן  ההזדמנות השווה לחיות חיים מלאים ומאושרים  בקהילה ! גם לבעלי הצרכים המיוחדים. ( מתוך החזון של המש"ב .)

במוצאי חג העצמאות הייתי בערב קסום בהיכל התרבות לכבוד הנוער המתנדב באשקלון . שמעתי וראיתי איזה נוער נפלא יש לנו .מתנדב בקהילה ועושה למען החלשים . נוער שמתנדב במגן דוד אדום , בגמ"חים, בתנועות נוער לצרכים מיוחדים ובכלל. נוער נהדר שנותן תקווה ורואה עתיד !
יישר כוח לנוער ולכל מי שנותן לו כתף.
אז  "בואו נפזר את מסך הערפל בוא נעמוד באור ולא בצל" (שר רמי קליינשטיין)
 ו"תנו לשמש לעלות ( כאן באשקלון ) לבוקר להאיר, היפה שבתפילות אותנו לא תחזיר " ( שרה מירי אלוני ).

               
      אתם מוזמנים להיכנס לאתר של ההצגה " אני וליאור בדרך אל האור" להתרשם ולעשות לייק:  https://www.facebook.com/anivelior




                                                      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה