יום שישי, 16 במאי 2014

התשובה נמצאת באהבת אמת - אומר ספי אח של ליאור סורין

https://www.facebook.com/anivelior

כשליאור  נולד לפני 17 שנה האח שלו ספי היה בן 16.5 שנים . שליאור שלנו אובחן כאוטיסט - ספי היה בן 18 וקצת.
איך מתמודד נער בן 18 עם ההודעה והאבחנה שאח שלו ילד מיוחד? שאח שלו הוא ילד אחר ,שונה ?
איך הוא מעכל את ההודעה ? מה הוא חושב ? מה הוא מרגיש ? איזו חוויה הוא עובר ?
אני לא יודע את כל התשובות אבל אני יודע שהשלב הראשון  שספי עבר היה שלב של הכחשה כמו שהיה אצלנו (ההורים) . " הרופאים לא יודעים , ליאור אח שלי לא כזה , הם לא מבינים , אל תשמעו להם , תלכו לפסיכיאטר אחר שייתן לכם אבחנה אחרת ". השלב השני היה שלב הקבלה שבו ספי הכיר בעובדה שאכן אח שלו ליאור, שונה . מיוחד . עם הקבלה  באה ההחלטה  שאח שלו לא רק מיוחד - אלה הוא האח הכי מיוחד בעולם ! מרגע זה הרגשתי שהאהבה בין ספי לבין ליאור הלכה והתגברה . כמעיין המתגבר , אהבה בלי תנאים , אהבה  שהולכת וגדלה .מתעצמת .
ספי התמודד עם האבחנה ואם העובדה שאחיו מיוחד - כמעט לבד . באותה תקופה הוא היה במכינה קדם צבאית בקיבוץ מעיין ברוך שבצפון והוא היה מגיע לאשקלון רק בסופי שבוע . האופן שבו הוא התמודד והתוצאה של ההתמודדות שלו - מעוררת השראה .
רוצים דוגמא ? הנה דוגמא ענקית.
שספי היה בן 25 הוא ארגן לעצמו מסיבת יום הולדת שאליה הוא הזמין את החברים הטובים שלו ונציגים מכל ענפי המשפחה. ליאור היה אז בן 8.5 שנים. הוא נתן לליאור לפתוח את יום ההולדת בקטע נגינה בדרבוקה ואח"כ הוא ארגן את הנוכחים במעגל סביבו ואמר לכולם  - "אתם החברים שלי ,אתם המשפחה שלי , אתם הכוח שלי , ביחד אני רוצה שנקים מרכז לילדים עם צרכים מיוחדים . אני פותח מחר חשבון בנק שבו אשים כספים למען אח שלי ולטובת המרכז . אני מבקש מכם שמהיום ואלאה אל תביאו לי יותר מתנות ביום ההולדת . תביאו כסף לטובת המרכז. אני אקים  עמותה שתקים מרכז לילדים מיוחדים שבו יהיו מטפלים פרה רפואיים ובו יוכלו ילדים מיוחדים לשחק אחר הצהריים".
את זה אומר הבן שלי ספי , האח של ליאור , כשהוא  רק בן 25 !!! .מרגש נכון ?
והיום החלום שלו רוקם עור וגידים. ספי הצטרף לקבוצת מנהיגות שהתארגנה באשקלון שביחד הקימו את עמותת המש"ב
( משפחות מיוחדות מובילות שינוי באשקלון ). עמותה  ששמה לה למטרה להקים מרכז רב תכליתי לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים.  לזה קוראים הזמנת מציאות !
אני אבא גאה ! אני וספי פעילים באותה עמותה למען הילדים והבוגרים בעלי הצרכים המיוחדים.  יש עוד אבות ובנים בעמותה המיוחדת הזאת . יש משפחות שלמות פעילות . יישר כוח לכולן.
ספי היה כותב על הקירות בחדרו . באחד הקירות הוא כתב : אני מרגיש חופשי מהרצון לכבוד ולאגו ,אני מרגיש חופשי מהרצון להיות צודק . חופשי מכאבי, אלה שהיו ואלה שיבואו. חופשי לעשות מה שבא לי מתי שבא לי . חופשי בשמחתי. אני מרגיש שאני יכול לקחת כל כאב ולהפוך אותו לאהבה . מרגיש כמו מים צלול, שקוף ,הכל יכול לעבור דרכי ואני אצור ממנו ובתוכו חיים . בקיר ממול הוא כתב : תודה על האפשרות ....ועל הקיר השלישי הוא כתב : התשובה נמצאת באהבת אמת.
כמה נכון , אמיתי , עמוק .כמה הוא צודק ! התשובה אכן נמצאת באהבת אמת .

 ספי היה שחקן כדורעף מצטיין  ששיחק בעבר בנבחרת ישראל לנוער והיום קפטן נבחרת אליצור אשקלון שמוביל את קבוצתו להישגים מרשימים.
היום ספי הוא החבר הכי טוב של ליאור . שניהם מעריצים אחד את השני . ספי אומר שליאור הכניס לחיינו הרבה מאד אור ושמחה ומביא אותנו למחוזות חדשים ,נפלאים . ליאור מלמד אותנו שעורים בחיים.
ליאור דומה לספי : שניהם חדורי מטרה , שניהם יידעו להגשים חלומותיהם ,אם יחליטו להשיג משהו – לא ירפו ! שום מכשול לא יעמוד בפניהם !
                                 איזה כיף שיש לנו כאלה בנים !  מבורכים אנחנו !

ליאור היום גם חבר של הבנות המקסימות אנבל ואליאן . הבנות של ספי ויסמין.
. כן, לספי שלי יש 2 בנות מקסימות . 
רגע , שמתם לב שאני כבר סבא !!! איזה כיף זה להיות סבא !
אני לא יכול לסיים טור זה בלי להזכיר גם את יסמין כלתי הנהדרת (ומשפחתה- אבי ופאני בוקר) שנכנסה לחופה בידיעה מראש שהיא מקבלת "חבילה" שכוללת את ספי יחד עם ליאור .שניים הם ולא ייפרדו ! יסמין מקבלת את ליאור, אוהבת אותו , מכילה קשובה ורגישה  כלפיו.

בטורים הבאים אכתוב כמובן על האחת והיחידה אשתי היקרה זאבה ועל פעילויות נהדרות שנעשות באשקלון למען הילדים ועם הצרכים המיוחדים. תבורכו !
אתם מוזמנים להיכנס לאתר הפייסבוק של ההצגה אני וליאור בדרך אל האור ולעשות לייק:  https://www.facebook.com/anivelior

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה