יום שבת, 31 במאי 2014

ליאור שלנו צריך הרבה טיפולים, מתי אפשר להתחיל ?

                 מאיפה האנרגיה העצומה לקחת את הילד כל שבוע לעוד טיפול ועוד טיפול ?                      
תשובה - מהאור שהאיר לי ליאור                                              



לפני 14 שנה נכנסנו לפסיכולוגית במכון להתפתחות הילד באשקלון . היא פגשה את ליאור פעם אחת ובפעם השנייה היא אמרה  : "לילד שלכם ליאור יש קווים אוטיסטים . הוא על הרצף של האוטיזם קוראים לזה בשפה המקצועית PDD". הרגשנו שהשמיים נופלים עלינו. מה זה  PDD ?מה זה אוטיזם? למה דווקא לי ? מה עושים ? איך מתמודדים ?  יחד עם האבחנה הפסיכולוגית אומרת באותה נשימה "ליאור שלכם צריך הרבה טיפולים . לכו לפקידה והיא תתאם אתכם את הטיפולים" .  באנו לפקידה ואמרנו לה - הפסיכולוגית אמרה לנו לתאם איתך טיפולים לליאור , הוא צריך קלינאית תקשורת, ריפוי בעיסוק ,פיזיותרפיה, מרפאה במוסיקה ,פסיכולוגית ומה עוד אפשר ? והפקידה בחיוך עונה לנו : "יש תורים זה ייקח קצת זמן. אני אתקשר ואודיע לכם". לקח לה 5 שניות להגיד את המשפט אני אתקשר ואודיע לכם . לקח לה חודשים ארוכים מאד עד שהתקשרה . 
כמה חודשים אפשר לחכות ?  הילד שלנו בינתיים גדל . הוא לא עוצר לחכות למטפלים שיתפנו. הזמן לא עוצר מלכת. ליאור גדל והמלאכה מרובה וככל שיקבל את הטיפולים מוקדם יותר, כך יתקדם מהר יותר . הצורך הזה בער לנו בעצמות . אש ולהבה ! הילד שלי צריך לקבל טיפול ולא נותנים לו ! למה ?  תארו לעצמכם שהיה לכם חום ולא הייתם מרגישים טוב ואומרים לכם תחכו .יש תורים . כמה זמן הייתם מחכים ? שעה שעתיים יום יומיים . שבוע שבועיים .בטח לא הייתם מחכים חודשים . ואנחנו גם יודעים שאם לא נטפל מהר בליאור זה עלול לפגוע בו ( ובנו ) כל החיים . כן כל החיים. אז מה עושים ? האש בוערת ! האם למכון להתפתחות הילד ולקופות החולים בוער כמונו ?????
 התחלנו לקחת טיפולים באופן פרטי. באשקלון לא היו מטפלים אז מצאנו את עצמינו נוסעים מחוץ לאשקלון. לשער הנגב למשואות יצחק לנס ציונה ועוד.
 5 שנים נסענו עם ליאור לקלינאית תקשורת בשער הנגב. חצי שעה לכל כיוון . חמש שנים שכל שבוע עוזבים הכל ממלאים דלק ונוסעים. מישהו חישב פעם כמה זה עולה? 5 שנים זה 56 שבועות כפול 5 . זה כ-280 נסיעות . וואהו ! כל טיפול עולה כסף . חלק היה בהתחייבות של קופת החולים( 25 ₪) וחלק פרטי 170 שקל ל-45 דקות !!! . לא רוצה לחשב כמה זה יוצא כי ......זה יוצא הרבה וכל זה על טיפול אחד ! אגב, הקלינאית תקשורת הייתה מצוינת, קראו לה נועה צחור . בזכותה ליאור היום מדבר שוטף .תבורכי נועה ,תודה! לפעמים ליאור היום מדבר יותר מדי, עד כדי כך שאומרים לו תשתוק קצת ,כמה 
אתה מדבר?
לחשוב שליאור לא דיבר כלל עד גיל 6 ! המאמץ היה כדאי . אבל מה עם ההורים שלא יכולים למאמץ כזה ???
 בשלב מסוים רצינו לליאור הידרו תרפיה ורכיבה טיפולית . טיפולים שעולים הון . אני זוכר שראיתי את ליאור על הסוס. כל צעד שהסוס היה צועד הייתי רואה שקל יורד ועוד שקל ( כמו במשאבת דלק ).
 6 שנים רכיבה טיפולית , נסיעות , כספים .  מאיפה הכסף ?




                                                     ליאור ברכיבה טיפולית עם משה הררי 

ליאור היה הילד האוטיסט השני של המדריך המקסים משה הררי מקיבוץ יד מרדכי.  היום משה הוא מומחה לרכיבה טיפולית לילדים עם צרכים מיוחדים ,הוא מארגן ומנחה קייטנת אוטיסטים של אלו"ט.
 תבורך משה ! אתה גדול ! ( על השעורים המיוחדים שלו אכתוב באחד הטורים הבאים ).

 מאיפה האנרגיה העצומה לקחת את הילד כל שבוע לעוד טיפול ועוד טיפול? תשובה - מהאור שהאיר לי ליאור , מהחיוך בסוף הטיפול , מההתקדמות, מהתוצאות . ( כסף גייסנו מתרומות ועמותות ).
היום בשנת 2014 באשקלון כמעט דבר לא השתנה. הורים רבים מדווחים שהתורים באשקלון לקלינאית תקשורת או ריפוי בעיסוק ארוכים מאד . מחכים חודשים . גם היום כשליאור שלי בן 17 אני לוקח אותו לטיפול בנושא התבגרות ומיניות מחוץ לאשקלון . פעם בשבועיים שלושה אני נוסע לתל אביב. למה ? כי אין מטפלים באשקלון.
בכיתה או גן של חינוך מיוחד אמורים להיות מטפלים פארה רפואיים. אמורים על פי חוק . בפועל בהרבה כיתות וגנים באשקלון אין מטפלים כי  הם לא מגיעים לפריפריה .המטפלים שכבר כאן מעדיפים לעבוד שלא דרך משרד החינוך הנותן להם רק כמה שעות.
קופות החולים אמורים לתת טיפולים פארה רפואיים וגם הם לא נותנים כי אין . אז מה עושים ?
 איך משנים ? 
אני זועק כאן את זעקת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים . צריך למצוא פתרונות .בפריפריה המצב קשה .
 אני קורא לראש העיר , למשרד הבריאות ולקופות החולים לעשות מעשה ולעזור לאלה שצריכים !
עמותת המש"ב ( משפחות מיוחדות מובילות שינוי באשקלון) פועלת היום מול משרד הבריאות , קופות החולים ומול עיריית אשקלון למצוא פתרונות למצוקת המטפלים הקיימת באשקלון. אין לי ספק שנצליח לשנות. הפתרון : לתמרץ את המטפלים להגיע לאשקלון כי ...באשקלון יש המון !
אני מאחל לכל הקוראים ולמשפחתם בריאות, שלא יזדקקו למטפלים ואם כבר צריכים אז שזה יהיה מהר ופה באשקלון.

אתם מוזמנים להכנס לאתר של ההצגה "אני וליאור בדרך אל האור" להתרשם ולעשות לייק.  https://www.facebook.com/anivelior 


נשלח מהטלפון הנייד של Samsung


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה